One month in Vancouver. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu One month in Vancouver. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

One month in Vancouver.

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

04 Februari 2014 | Canada, Vancouver

Het is weer maandag, tijd voor een blog vanuit Canada.Inmiddels zit ik hier alweer een maand, die echt voorbij is gevlogen. Inmiddels raak ik al aardig gewend aan alles, zelfs het Chinees eten in mijn gastgezin (ook al eet ik graag 1x per week iets anders). Toen mijn hostmom vroeg wat ik mis van het eten thuis, zei ik de aardappelen. Eerst vertelde ze mij dat die niet goed voor je zijn, dacht ik toen echt ik zal hier dus nooit aardappelen eten.. Maar die avond had ze voor mij smashed patatoes klaargemaakt. Later die week vroeg of ik de aardappelen mocht voordat ze gesmashed zijn (zoals wij ze thuis eten), dus nu houden ze ze apart voor mij. :)
Afgelopen week heeft het een paar dagen geregend en het begint nu ook kouder te worden. De samenvatting van mijn week;
Maandag was ik al om 11.20 uur klaar, ik ben naar huis gegaan en heb mijn kamer schoongemaakt, bed verschoont en ben toen naar buiten gegaan voor een hardlooprondje. Ik had niet de beste route gekozen, alles heuvels, na 6 km kwam ik weer thuis.
Dinsdag was ik van plan naar mijn optionele lessen (die om 8.30 beginnen te gaan), maar toen de wekker ging was het heel verleidelijk om te blijven liggen. Mijn algemene Engelse klas begint namelijk om kwart voor twee.
Woensdag ging ik lunchen met Daniella en Sophia, pizza it is! Zij wilden wat vragen bij de tourist information, dus gingen we daarheen. Daarna hebben we nog tv shows gekeken op Sophia's hotelkamer.
Donderdag begon mijn les om 11.40 uur dus ik kon een beetje uitslapen. Om half vijf was ik klaar en ging ik samen met Julia (een meisje uit Zweden) met de skytrain naar huis. Zij vertelde mij dat ze haar gastgezin niet fijn vind en erover denkt om naar huis te gaan, ze zou vier weken blijven. Die avond vertelde ik dat aan mijn gastgezin en zei zeiden dat ik haar mocht uitnodigen voor diner op vrijdag, ze mocht zelfs blijven slapen als ze wilde. Ondertussen hadden Julia en ik via Facebook al wat plannen gemaakt voor vrijdagmiddag.
Vrijdag waren we om 1 uur uit. Eerst even een broodje gegeten bij de Starbucks en toen heb ik haar de stad laten zien. Het leek mij leuk om naar de Vancouver lookout te gaan, dit is een hoog gebouw met een prachtig uitzicht over de stad (hier was ik ook nog niet eerder geweest). Dus een kaartje kopen (Julia deed even alsof ze nog 18 was, dan was de entree goedkoper) en naar boven. Het was een heldere dag dus het was een mooi gezicht (zie de foto's).
Hierna gingen we opzoek naar de bus naar Stanley Park. Daar hebben we even rondgelopen en toen pakten we weer de bus terug. Met je kaartje kon je zo vaak naar boven als je wilde (dezelfde dag). Dus wilden we ook de zonsondergang wel zien van boven. Ook weer prachtige foto's gemaakt. Het duurde te lang om te wachten tot het helemaal donker was, we moesten nog 40 minuten reizen naar mijn gastgezin, Julia bleef eten. Rond half 8 ging ze weer naar huis. 's Avonds heb ik wat tv-shows op mijn laptop gekeken.
Zaterdag lekker uitgeslapen en weer even met mama gefacetimed. Ik heb de bus gepakt naar de mall om even wat boodschapjes te doen in de supermarkt. Daarna alles thuis gebracht en toen weer met de bus naar Metrotown. Daar had ik met Julia afgeproken. We gingen weer naar Stanley Park, nu met goede schoenen en zonder onze schooltassen. Een rondje om het hele park is 8,5 km. Wij namen de bus dus we begonnen niet bij het begin. Het was echt heel koud, gelukkig had ik besloten toch mijn muts mee te nemen. Na 6,5 km vonden we het wel genoeg en namen we de bus terug. 's Avonds gegeten bij de McDonalds.
Zondag ook weer uitgeslapen en om 1 uur nam ik de bus, want ik zou om 2 uur bij Piet & Karen zijn. Het kostte mij dan ook precies een uur om naar de andere kant van de stad te komen. Na een kopje thee gingen we met de auto naar Hugh, Karen's vader, om de Superbowl wedstrijd te kijken. Er waren ook wat buren die kwamen kijken. Ik had nog nooit een football wedstrijd gezien en dit was dé wedstrijd van het seizoen. Uiteindelijk wonen de Seatlle Seahawks met 43-8 van Denver Broncos. Met het grootste verschil tussen de winnaar en de verliezen een historische wedstrijd, mag ik geloven. Het was leuk om te zien en ook weer een goede oefening voor mijn engels natuurlijk. Net als de week daarvoor, weer pizza als avondeten (maar de smaakte goed). Piet heeft mij naar huis gebracht en toen ook even David en Catherine (mijn hostdad en mom) ontmoet.

Bijna iedere avond zitten de mijn huisgenootjes te kaarten, ik doe af en toe ook mee. Ook zijn er inmiddels karaokeavonden gehouden, de movienight moet nog komen. Ik ben erg blij dat ik van gastgezin ben veranderd. Deze mensen proberen ons in alles te betrekken en moedigen ons aan zoveel mogelijk te zien van de omgeving.

En toen begon er alweer een nieuwe week! Volgende week komt mijn blog (denk ik) op dinsdag online, ik heb namelijk vandaag een weekend trip naar de Rocky Mountains geboekt !

Liefs Tessa

  • 04 Februari 2014 - 09:42

    Julia:

    Lieve Tessa, leuk om je blog weer te lezen. Ik kijk er al naar uit.
    Fijn dat je 't naar je zin hebt. En heel veel plezier in de Rocky Mountains!
    Liefs, mama

  • 04 Februari 2014 - 16:39

    Je (ex)collega's:

    Hoi Tessa,
    Wat leuk je Blog! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt..
    Denk je wel om je lijn? want die pizza's ren je er niet zomaar af in 6 kilometer heuvels hoor;)

    veel plezier in the Rocky Mountains! tot leesze

    groetjes,
    Iedereen van hier.

  • 05 Februari 2014 - 19:34

    P.nooij:


    Hoi Tessa

    je blog gelezen, was weer van alles wat, zo zie nog weer eens wat van de wereld.

    wel variabel hè en dan leuk, dat piet in buurt zit. De uitslag van de superball stond hier zelfs in de krant.

    Je had het over onze aankomst, maar dat is hetzelfde als van jou.

    Tessa, hou je goed (gelukkig gaat het al weer beter) liefs en knuffel van opa.

    De uitslagen van mij waren allemaal goed.

  • 06 Februari 2014 - 11:02

    Anita:

    Hoi Tessa,
    Leuk om je verhalen te lezen en wat fijn dat je het nu naar je zin hebt bij je nieuwe gastgezin! Inmiddels ook al leuke contacten waar je leuke dingen meedoet lees ik.
    Wij wensen je nog een fijne en leerzame tijd en geniet van het mooie Canada. Groetjes van de buurtjes .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Vancouver

taalcursus in Vancouver

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

week 11

18 Maart 2014

Week 10

10 Maart 2014

Week 9

04 Maart 2014

Week 8

24 Februari 2014

Week 7
Tessa

Op dit blog kunnen jullie mij volgen tijdens mijn 3 maanden in Vancouver, Canada en daarna mijn verblijf in Cambridge, Engeland voor 3 maanden. In beide landen zit ik in een gastgezin en ga ik naar een school van EF. Ik wens jullie veel leesplezier!

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 11095

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 21 Juni 2014

Cambridge

03 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Vancouver

Landen bezocht: