Naar de Rockies - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu Naar de Rockies - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

Naar de Rockies

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Februari 2014 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal,
Ik ben weer terug van mijn weekendje weg. Afgelopen maandag heb ik mij ingeschreven voor de vierdaagse tour naar de Rocky Mountains. Eigenlijk wilde ik wachten tot ik iemand had gevonden met wie ik samen kon gaan, maar het was dit weekend of het laatste weekend van maart (maar dan zijn opa en Ellen in Vancouver). Dus ik besloot te gaan, het is een groeptour met mensen van verschillende scholen.
Ook had ik maandag mijn tweede presentatie. Dit keer niet alleen maar in een groepje van drie. We moesten onze perfecte stad voor de toekomst presenteren.
Het begon deze week kouder te worden in Vancouver en voor de Rockies werd er zelfs -20 verwacht.
Dinsdag heb ik wat shirts met lange mouwen geshopt (voor het weekend) en voor $3 in de uitverkoop kon I die natuurlijk niet laten liggen.
Woensdag had ik 's ochtends les. Die middag heb ik m'n huiswerk gemaakt, wat programma's gekeken op uitzending gemist en m'n koffer ingepakt.
Donderdag had ik 's middags les, dus kon ik 's ochtends eventjes naar huis bellen. We kregen een nieuw rooster, ik heb mijn keuzeles van business communication verandert naar Vancouver culture. Ook ben ik van level C1.3 naar C2 gegaan. De hele klas is omhoog gegaan en ook houden we dezelfde lerares, dus dat is wel leuk.
Vrijdag stond de wekker om 5.30 want ik moest de eerste bus (om zes uur) naar het skytrain station hebben. Om 7 uur moesten we verzamelen bij Canada place. Voordat we de bus instapten ontmoette ik al twee andere Nederlandse meiden van een andere school. Die dag zijn we naar Golden gereden waar ons eerste hotel was. Ik zat op een kamer de Stefania (uit Brazilië), Victoria (uit Duitsland) en Maria (uit Colombia). In de bus moest je je inschrijven de activiteiten die je wilde gaan doen. Ik besloot zaterdag te gaan skiën en zondag ging ik voor de icewalk. Toen we in de hotel waren ben ik eerst wat gaan eten met Maria en Stefania en daarna ging ik naar de swimmingpool met Victoria.
's Avonds belde ik mama even om door te geven dat ik veilig was aangekomen. Tien uur 's avonds betekend zeven uur 's ochtends in Nederland, ik was alleen even vergeten dat ik nu in een andere tijdzone zat. Sorry mama dat ik je om zes uur wakker maakte.
De volgende dag om half acht ging de bus naar het ski resort, Lake Louise. Toen zat er toevallig een ander Nederlands meisje naast mij. Zij studeert voor een paar maanden aan University British Colombia. Helaas ging ze niet skiën dus ging ik alleen. Nadat we onze liftpassen hadden gekregen en onze spullen hadden gehuurd konden we de piste op. Ik begon met een beginners piste om te kijken of ik het nog kon na vier jaar. Het lukte aardig dus besloot ik naar boven te gaan. Het was -20C, mijn sjaal werd helemaal hard. Ik koos voor de groene pistes. (Dat zijn de makkelijkste). Rond 11 uur was ik wel toe aan iets warms. Er kwam een Nederlands stel bij mij aan de tafel zitten dus die moest ik natuurlijk even aanspreken. Ze kwamen uit Alkmaar. De tweede keer nam ik de gondola naar boven, die ging nog hoger. Ik zat bij een stel Duitsers, ik hoorde ze zeggen of ik ze kon verstaan, toen bij het uitstappen de man mij voorliet kon ik het niet laten om 'Danke' te zeggen, zodat ze wisten dat ik hen wel verstaan had.
Ik besloot om naar een ander restaurant te skiën voor lunch. Daar kwam ik weer dat Nederlandse stel tegen, dus ging ik bij hen aan de tafel zitten. Ze vroegen of ik met hen mee wilde aangezien ik anders alleen was. Ik ging mee. Dave had een camera op zijn helm en heeft mij ook gefilmd, zodra ze terug zijn van vakantie krijg ik het gemaild. Daarna ging ik nog een keer zelf naar boven, aan het einde van de dag begon het glad te worden en daar hou ik niet zo van. Rond drie uur bracht ik mijn spullen terug, alleen de bus naar hotel zou er om half 5 zijn... Dus ging ik weer in het restaurant zitten. Deze keer kwam weer een Nederlands echtpaar aan mijn tafel zitten. Die moest ik natuurlijk ook even aanspreken. Zij woonden in Calgary sinds een paar jaar.
Deze keer was ons hotel in Banff. Die avond at ik pizza met allemaal mensen uit Brazilië, de helft van de groep bestond namelijk uit Brazilianen. Daarna ging de groep uit, alleen ik kwam niet naar binnen. EF zei dat ik mijn paspoort niet mee moest nemen omdat ik die alleen maar kon kwijtraken. Een kopie van mijn paspoort was niet genoeg dus ging ik weer terug naar het hotel. De enige kans dat ik kon uitgaan, in Vancouver is de leeftijd 19 maar in Alberta (de provincie waar ik nu was) mag je uitgaan met 18. Toen ik terug was heb ik samen Stefania de Olympische Spelen gekeken. Ik wist natuurlijk al wat Nederland gewonnen had, maar alle twee de Nederlandse stellen vertelden mij dat ook.
In dit hotel hadden we 3 bedden, dus ik kreeg een voor mij alleen.
De icewalk zou eigenlijk om 8 uur zijn maar vanwege de temperatuur begon het om 10 uur, dan zou het iets warmer zijn. Ook moest iedereen een skibroek aan anders mocht je niet mee. We kregen nog een uurtje in Banff voor de lunch en dan vertrok de bus naar ons volgende hotel. Deze hotelkamer ben ik niet uit geweest totdat we de volgende ochtend weer vertrokken. Ik was ineens zo moe en ik had spierpijn in m'n kuiten van het skiën. Samen met Stefania heb ik een film gekeken op tv.
Maandag moesten we om kwart voor negen verzamelen. We vertrokken naar de skiresort Lake Louise. Daar ontbeten we en kregen we een uur om te gaan snowtuben. Om 11 uur begon de lange reis terug naar Vancouver.
Het sneeuwde onderweg, er waren wat ongelukken en de weg was niet schoon op sommige plekken. Uiteindelijk kwamen we om half 11 aan in Vancouver. Daarna moest ik nog terug naar huis met de skytrain. Gelukkig moet ik vandaag laat beginnen.

Liefs Tessa.

  • 11 Februari 2014 - 19:56

    P.nooij:

    Hoi Tessa, een geweldig verslag, wat mooi om dat mee te maken, zo zie je nog eens wat.
    Vanmorgen was je moe bij mij om de koffie en die had je hele programma mee.
    heel interessant, de laatste dag was wel erg lang voor je, maar het is allemaal goed gekomen.
    Wat vervelend, dat met Karen, hopelijk komt alles weer goed, er kan ook van alles gebeuren.
    Voor Piet en Aidan ook zorgerlijk.
    Tesse, de beste wensen en veel liefs en een knuffel van opa.
    Olaf heeft ook nog een lange blog, moet even op reageren.

  • 11 Februari 2014 - 20:03

    Lynette:

    Hallo Tessa,
    Leuk om je verhalen te lezen en te horen wat je allemaal ziet en meemaakt.
    Dit neemt niemand je meer af.
    Ook prettig zeker dat Piet in de buurt zit? Is ook wel apart dat je zo gemakkelijk bij hem langs kunt gaan.
    Ik hoorde van Julia dat je Engels goed vooruit gaat. Dat is hartstikke mooi.
    Ook prettig als je in Engeland zit.
    Bij ons gaat het goed. Erg veel sneeuw maar dat heb je vast op het blog gelezen.
    Olaf is nu Sacha en Bas van de skiles ophalen. Ook apart hoor om dat in je eigen dorp te kunnen doen. Olaf en ik gaan morgen weer proberen te langlaufen want dat is er nog maar 1 keer van gekomen. Het weer zat niet erg mee maar morgen wordt het goed. Dus moeten we daar gelijk gebruik van maken.
    We blijven je volgen Tessa. Nog heel veel plezier en succes.
    Groetjes Olaf en Lynette
    Sacha en Bas

  • 11 Februari 2014 - 20:28

    Julia:

    Lieve Tessa,
    Fijn dat je 't leuk hebt gehad op je trip naar de Rockies.
    Je vertelde dat 't zelfs één keer 's morgens -33 graden was, dat is wel erg koud.
    En wat weer een prachtige foto's.
    Ben benieuwd naar de rest.
    Liefs, mama, papa, Thomas en Jesse

  • 11 Februari 2014 - 20:58

    Wendy & Jacco:

    Hoi Tessa,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Volgens mij heb je het wel naar je zin en vermaak je je goed.

    Groetjes Jacco & wendy

  • 11 Februari 2014 - 21:03

    Michelle:

    Heee Tes!

    Echt super leuk dat je weer een verhaal hebt geschreven! En je foto's ook echt heel gaaf! Super dat je het zo leuk hebt daar! :-) Heel veel plezier, en ben benieuwd naar je volgende blog! :-)

    xxxx Michelle

  • 11 Februari 2014 - 22:03

    Thomas:

    He Tessa,
    ik heb gelezen dat je heel veel leuke dingen hebt gedaan en nu heb ik zin gekregen om ook weer eens te skiën maar dat maar een ander keer doen maar met mij gaat het ook goed en ik hoop dat jij het verder ook leuk hebt.

    Groetjes,
    Thomas

  • 11 Februari 2014 - 22:03

    Papa:

    Dag schat, mooi verslag! Skiën in the Rocky's is toch wel apart en KOUD ⛄. Ook de overige activiteiten waren de moeite waard. En nu je er toch bent..kan je maar zoveel mogelijk zien. Ik vind het wel dapper van je dat je zelfstandig je plan trekt om er zoveel mogelijk uit te halen. Voor je het weet is het maart er trek je verder. Tot die tijd lekker genieten. Knuffel en kus, papa.

  • 12 Februari 2014 - 19:22

    Cor En Marijke:

    Hoi Tessa,

    Een mooi verhaal van de Rocky Mountains. Wij zijn ook bij Lake Louise geweest, maar toen lag er geen ijs, en ook in Banff. Het is daar ook prachtig. Heel veel plezier verder.

    Groetjes Cor en Marijke

  • 12 Februari 2014 - 19:56

    Miep En Gerard:

    Hoi Tessa,

    Fijn dat je het verbeteren van de kennis van de engelse taal kunt combineren met leuke en leerzame uitstapjes alsook het leren kennen van andere mensen met hun specifieke gewoonten.
    Zo te lezen bevalt je dat goed!!.
    Als je het naar je zin hebt, gaat de tijd veelal snel voorbij; misschien wel te snel!!.
    Nog een fijne tijd, groetjes
    Miep en Gerard

  • 13 Februari 2014 - 07:03

    Tessa De Lange:

    Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!

  • 13 Februari 2014 - 12:48

    Stefanie:

    Hee chick!

    Super gaaf je foto's! Moest wel even lachen dat je kamergenootje Stefania heet. What's in a name zullen we maar zeggen! Super chill ook dat je een niveau naar boven bent gegaan met Engels! Kunnen we straks samen super posh Engels gaan praten haha!
    We facetimen snel wel weer!

    liefs,
    Stefanie :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Vancouver

taalcursus in Vancouver

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

week 11

18 Maart 2014

Week 10

10 Maart 2014

Week 9

04 Maart 2014

Week 8

24 Februari 2014

Week 7
Tessa

Op dit blog kunnen jullie mij volgen tijdens mijn 3 maanden in Vancouver, Canada en daarna mijn verblijf in Cambridge, Engeland voor 3 maanden. In beide landen zit ik in een gastgezin en ga ik naar een school van EF. Ik wens jullie veel leesplezier!

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 11084

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 21 Juni 2014

Cambridge

03 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Vancouver

Landen bezocht: