Another week in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu Another week in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

Another week in Vancouver

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Januari 2014 | Canada, Vancouver

Hier weer een blogje vanuit Canada. Afgelopen week heb ik niet heel veel bijzonders gedaan, maar ik zal jullie het toch even vertellen.
Maandag had ik alleen 's ochtends les, dus ik besloot even een wandeling te maken naar Granville Island. Ik had bedacht daar even te gaan lunchen, maar ik was vergeten dat de markt op maandag dicht is in januari.. Dus ik ben weer terug gelopen naar Downtown en heb daar even bij Starbucks een koffie gehaald.Zo had ik mooi een wandeling van 6 km gemaakt.
Dinsdag had ik 's middags les dus kon ik lekker uitslapen. Woensdag was ik alweer om één uur klaar dus heb ik die middag het hardlopen maar weer opgepakt. Natuurlijk wel even anders dan het platte Nederland, maar uiteindelijk heb ik toch de 5 kilometer gehaald.
Donderdag moest ik weer wat later beginnen, dus kon ik een beetje uitslapen. Als eerste les had ik Business Communication. We moesten onderhandelen over een salaris verhoging, nog best lastig in het Engels (misschien ook wel over het algemeen). Daarna heb ik geluncht met Josefina en toen kwamen we bijna te laat voor onze volgende les. Tijdens de les doen we verschillende spelletjes zoals hints met de woorden van de vocabulary die we moeten leren. Ook hebben we iedere week een test zodat de lerares ons niveau kan peilen. Omdat mijn lerares Andrea jarig was gingen we het laatste half uur van les naar een café om wat te drinken. Daarna heb ik samen met Josefina de skytrain naar huis genomen. Aangezien het rush-hour was zit de skytrain al vol voor hij op Granville station is (Granville is het derde station). Mijn hostmom zei dat ik het beste de skytrain naar Waterfront (het eerste en laatste station) kan nemen en dan blijven zitten als de trein terug gaat. Josefina vroeg zich af of dit wel legaal was (blijven zitten in de trein), in Chili mag dit namelijk niet.
Vrijdag had ik 's ochtends les, dus om 1 uur begon mijn weekend. Een klasgenoot vroeg of ik samen wilde lunchen en zo kwamen we terecht in een leuk restaurantje de Dutch. Met allerlei oranje versieringen, foto's van Volendam, pannenkoeken en kroketten op de menukaart was er een leuke sfeer. Daarna nog wat langs het water gelopen en toen ben ik naar huis gegaan.
Ik ben echt heel erg blij met mijn ipad, nu kan ik mooi een boek lezen in de skytrain. En ik gebruik hem ook veel op school.
Zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen,genoten van een broodje pindakaas met hagelslag, even gefacetimed met papa en mama en 's middags ben ik nog maar even naar buiten gegaan. Toen heb ik even de Walmart opgezocht, echt een mega grote supermarkt. Een supermarkt kun je het eigenlijk niet noemen aangezien ze ook tv's, kleding en gewichten die je in de sportschool vind daar kunt kopen. Zaterdagavond een beetje bijtijds naar bed want zondag moest ik om tien uur de bus nemen. Ik ging namelijk naar Grouse Mountain met Piet.
Met de auto reden we naar de berg en met een gondola gingen we omhoog. Het was erg druk met gezinnen die even gingen skiën, snowboarden, schaatsen of gewoon van het uitzicht genieten. Hoewel het uitzicht een beetje tegenviel want het was nogal mistig. Het leverde wel een mooie foto op van Downtown, dat tussen de mist naar boven kwam. Piet had materiaal meegebracht, de snowshoes aan en wandelen maar. Het was in de begin nog een beetje raar lopen met soort flappers aan je voeten, maar het was niet zo moeilijk. De zon scheen prachtig en het was niet erg dat ik m'n sjaal vergeten was, op een gegeven moment kon ik zelfs zonder jas lopen. Daarna hebben we nog even wat gegeten en toen zijn we weer naar beneden gegaan. We zijn door Chinatown terug gereden en Piet heeft mij nog wat dingen laten zien. 's Avonds hebben we samen met Karen en Aidan pizza gegeten en de Grammy's gekeken. Het was erg gezellig en het was fijn om even met familie te zijn.

Ik dacht dat ik niet zoveel te vertellen had maar het is toch weer een grote lap tekst geworden, sorry!


  • 28 Januari 2014 - 07:39

    Julia:

    Lieve Tessa,
    De foto's zien er weer prachtig uit! Het lijkt wel of er een laag sneeuw op Vancouver ligt.
    Nog veel plezier!
    liefs, mama

  • 28 Januari 2014 - 10:13

    Stefanie :

    Hee lieve Tessa,

    Mooie foto's weer! Was het nog gelukt met je deken avontuur ;) haha
    Was wel leuk om je gister avond weer even te spreken!
    Liefs, Stefanie xx

  • 28 Januari 2014 - 13:48

    Michelle:

    Heee tes!

    Lekker aan de kroketten haha (:
    Ik had je vorige blog ook nog niet gelezen, maar nu ik dat gedaan heb: super leuk! (:
    Heel erg veel plezier nog daar!
    xxxxx michelle

  • 29 Januari 2014 - 08:09

    Anneke De Lange:

    Hallo Tessa
    Leuk dat je weer wat heb geschreven ,ook al zijn het voor jou niet zo bijzondere dingen
    Het zijn toch wel leuke dingen om te lezen voor ons
    Zo krijg je wel een indruk hoe je leeft daar.
    Leuk voor je dat je met piet weg bent geweest
    Nou we wachten je volgende verhaal weer af.
    Groetjes van Anneke en de Fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Vancouver

taalcursus in Vancouver

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

week 11

18 Maart 2014

Week 10

10 Maart 2014

Week 9

04 Maart 2014

Week 8

24 Februari 2014

Week 7
Tessa

Op dit blog kunnen jullie mij volgen tijdens mijn 3 maanden in Vancouver, Canada en daarna mijn verblijf in Cambridge, Engeland voor 3 maanden. In beide landen zit ik in een gastgezin en ga ik naar een school van EF. Ik wens jullie veel leesplezier!

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 11084

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 21 Juni 2014

Cambridge

03 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Vancouver

Landen bezocht: