Week 10 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 Maart 2014 | Canada, Vancouver

De tijd vliegt voorbij, week 10 is alweer over! Afgelopen maandag ben ik tot één uur naar school geweest en daarna ben ik meteen naar huis gegaan, heb ik mijn bed verschoont, de stofzuiger door de kamer gehaald en mijn kleding gewassen. Dinsdag ochtend zoals altijd weer even met thuis gebeld en toen naar school toe. Woensdag ochtend ook weer naar school tot één uur en daarna ben ik naar de sportschool gegaan. Ik had een kaartje waarmee ik 8 dagen gratis kon sporten. Het was lekker om dat weer even te kunnen doen!
Daarna ben ik naar het winkelcentrum gegaan om wat boodschappen te halen bij de supermarkt. Donderdag middag had ik weer les. Deze keer gingen we weer naar buiten. Onze leraar wilde graag een winkel, met allerlei Europese etenswaren, laten zien. Een Duits stel was de eigenaar, dus veel mensen uit Duitsland waren helemaal blij aangezien ze zoveel Duitse producten hadden. Die middag heb ik met een groepje geluncht in het winkelcentrum. In het winkelcentrum heb je een foodcourt, allemaal verschillende tentjes waar je eten kunt halen. Die dag koos ik voor een salade, bij deze saladebar kun je zelf kiezen wat je er allemaal in wilt hebben, heel handig. Vrijdag had ik les tot tien uur dus daarna ging ik weer naar de sportschool toe. Daarna ben ik weer langs de supermarkt gegaan om lunch te halen. Toen ik thuis was heb ik nog met mama gebeld en daarna ben ik in slaap gevallen. 's Avonds was ik dus niet moe meer, dus rond half 1 besloten mijn kamergenoot en ik maar eens het licht uit te doen. Gelukkig kon ik zaterdag lekker uitslapen. Ik had mijn wekker om 11 uur gezet. Ik had zelf brood gekocht, want de toast die ik iedere ochtend voor ontbijt krijg word ik ook een beetje zat. Zaterdag mistte ik helaas de jaarlijkse familiebowling. Ik kreeg wel foto's toegestuurd van papa, kreeg ik toch wat mee. Het regende die dag maar ik wilde toch even het huis uit, dus ging ik naar het winkelcentrum. Ik ben mijn kleedgeld van deze maand weer besteed bij de Victoria's Secret (voor de laatste keer). Toen ik weer thuis was nog even met Jesse en mama gebeld, maar die gingen al snel slapen. Stefanie was pas om twaalf uur thuis dus ik heb nog even met haar gebeld.
Zaterdagavond ging ik op tijd naar bed want zondag ging ik naar Amerika. Ik had een trip geboekt naar Seattle. Om acht uur vertrokken we vanaf Canada Place. Een ander Nederlands meisje, Marloes, ging ook dus hebben we de dag samen doorgebracht. Ik heb weinig Engels gepraat, maar het was ook alweer een tijdje geleden dat ik Nederlands had gepraat tegen iemand in reallife. Het oversteken van de grens kostte een uur, maar ik heb er weer een stempeltje bij! Ook hier regende het de hele dag, dus dat was wel balen. Ik heb weer minder foto's gemaakt dan ik had gewild... De helft van de groep werd afgezet bij het outlet shopping centre. Ik ging voor de sightseeing. Na een korte rondleiding van onze tourguide gingen we lunchen bij de Cheesecake Factory. Daar heb ik de most delicious cheesecake ever gegeten. Ik kreeg hem niet eens op, dus kreeg ik de rest mee naar huis. Ook al was hij een beetje geplet hij smaakte nog goed vandaag (maandag).Daarna hebben we door de stad gelopen en hebben we nog even gekeken bij de public market. Alleen een vrouw kwam een uur te laat dus voordat we uiteindelijk weg waren..
Rond elf uur was ik eindelijk thuis en toen ben ik meteen naar bed gegaan aangezien ik maandag weer om half 9 moest beginnen.
Vandaag zijn opa en Ellen aangekomen, ik heb ze nog niet gezien maar morgen ga ik bij Piet en Karen eten, gezellig!

Fijne dinsdag allemaal!
Liefs Tessa.

  • 18 Maart 2014 - 09:57

    Julia:

    Lieve Tessa,
    Veel plezier met het familiebezoek deze week.
    Opa zal je een dikke knuffel geven van ons.
    Wij krijgen bezoek uit Noorwegen van Lynette, Olaf,
    Sacha en Bas. Ook gezellig.
    Liefs, mama

  • 20 Maart 2014 - 07:13

    Papa:

    Dag schat. Jammer van de regen in Seattle, maar je hebt toch weer een stukje America gezien. Leuk dat je contact hebt met Marloes. Wel ff lekker om Nederlands te praten met een landgenoot. Inmiddels ben je bij Piet en Karen geweest. Leuk om opa en Ellen te zien neem ik aan! Vandaag komen Olaf en Lynette met Bas en Sacha. We zullen wel ff facetimen. Nog een goede nacht! Knuffel en kus Papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Vancouver

taalcursus in Vancouver

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

week 11

18 Maart 2014

Week 10

10 Maart 2014

Week 9

04 Maart 2014

Week 8

24 Februari 2014

Week 7
Tessa

Op dit blog kunnen jullie mij volgen tijdens mijn 3 maanden in Vancouver, Canada en daarna mijn verblijf in Cambridge, Engeland voor 3 maanden. In beide landen zit ik in een gastgezin en ga ik naar een school van EF. Ik wens jullie veel leesplezier!

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 11075

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 21 Juni 2014

Cambridge

03 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Vancouver

Landen bezocht: