First two weeks - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu First two weeks - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

First two weeks

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Januari 2014 | Canada, Vancouver

En toen waren de eerste twee weken alweer voorbij. Een zesde van mijn verblijf hier. De afgelopen tijd ben ik (natuurlijk) naar school geweest. De klassen zijn ingedeeld op je niveau, A1 is het laagste en C2 is het hoogste. Dinsdag begon mijn eerste klas op niveau C1.3. Het niveau is wel goed voor mij, ik leer veel nieuwe woorden, maar ik vind het alleen nog niet zo uitdagend.

Het thema dat we die week behandelde was het nieuws. Onze lerares had geregeld dat we de CBC konden bezoeken. De CBC is het grote tv- en radiostation van Canada en zit in Vancouver. Woensdagochtend kregen we een rondleiding. Aangezien ik nog maar een paar dagen in Canada was, had ik nog nooit het nieuws gezien. Thuis heb ik het natuurlijk even opgezocht, grappig om een presentator te zien in de studio waar ik die dag ook had gestaan.

Iets anders waar ik mij mee heb vermaakt is shoppen! Aangezien ik wel wat warmere kleding kon gebruiken, heb ik goed gebruik gemaakt van de uitverkoop die hier overal is. Een van mijn nieuwe favoriete winkels is Victoria’s Secret. De afgeprijsde artikelen gingen met nog eens 50% extra de deur uit. Zo had ik dus een shirtje van $22,50 voor maar $5 (omgerekend zo’n €3,-). Daar ben ik dus even los gegaan, ik heb zelfs 1,5 uur in de winkel doorgebracht.

Wat ik ook echt moest aanschaffen was een paraplu. De eerste paar dagen stopte het maar niet met regenen, regenen en nog eens regenen… Inmiddels begin ik ook aardig door te hebben hoe het hier allemaal werkt. Om bij school te komen moet ik eerst zo’n 10 minuten met de bus en daarna met de skytrain tot Granville Street, dan is het nog zo’n 5 minuten lopen tot de school. Wat mij opviel is dat de mensen die wachten op de bus allemaal in een rij gaan staan, dat had ik nog nooit gezien.
Ook ben ik een beetje verslaafd aan Starbucks aan het raken. Dit komt ook vooral omdat ik alleen een flesje water mee naar school neem, dus dan wil je af en toe ook wel eens wat anders. Zo heb ik dus al verschillende soorten koffie uitgeprobeerd en ook de double chocolate brownie is niet verkeerd.

Tijdens het eten had ik een gesprek met mijn gastouders over geloof. Toen ik uitlegden hoe het in de Nederland in de kerk is, vonden ze het maar raar en nodigden ze mij uit om zondag mee te gaan. Samen een ander meisje uit mijn gastgezin gingen we mee. Het was inderdaad anders dan in Nederland. Ten eerste de zaal, het was meer een soort theater met een podium, dan echt een kerk. Er was een band die muziek maakte, wel geloof-gerelateerde nummers natuurlijk. Daarna vertelde iemand wat, een man in een net pak (niet in een gewaad) en hij las voor uit de Bijbel. Als je hem niet kon zien dan kon je ook op de schermen kijken die in de zaal hingen. Toen het was afgelopen ging iedereen met elkaar koffie drinken. Sowieso dus heel anders dan in Nederland. Niet dat ik nu wekelijks naar de kerk ga, ze vroegen of ik weer meeging, maar nee. Ik ben niet met een religie opgevoed, ik vond het wel interessant om het verschil te zien.
Vandaag, zaterdag, ben ik samen met mijn kamergenoot Maelle, naar Stanley Park en het Vancouver aquarium gegaan. We namen rechtstreeks de bus naar het park, dit was alleen eigenlijk niet zo slim. We hebben er uiteindelijk een uur over gedaan, het was druk op de weg en de bus moest bijna bij iedere halte stoppen. Het aquarium was leuk, we hebben pinguïns, dolfijnen, schildpaden, slangen en ook de twee Beluga walvissen gezien. Daarna zijn we nog naar de Totem Poles gelopen, want die had Maelle nog niet gezien.

Morgen is het zondag, dus lekker uitslapen, wat series kijken en verder lezen in m’n boek (op mijn niuewe Ipad :)). Die ipad heb ik van EF gekregen trouwens. Ook gaan we (Maelle, Jocelyn en ik) even lunchen in de Metrotown Mall).

Bedankt voor jullie leuke reacties allemaal! Fijne zondag!

  • 19 Januari 2014 - 17:17

    Anneke De Lange:

    hallo Tessa

    je verslag gelezen wat leuk dat je het naar je zin heb daar,fleur lijkt het ook wel wat naar de Havo
    ook mooie foto's
    we blijven je verslagen lezen
    goed studie en veel plezier
    groeten Anneke

  • 22 Januari 2014 - 19:45

    Pj.nooij:

    Eindelijk je blog gelezen, Leuke berichten, een beetje avontuurlijk, alles ontdekken, dat is interessant.
    Tessa, nogmaals succes, hou je goed en tot het volgende bericht. Liefs van opa, doeg.
    p.s. ik hoor ook veel van je moeder.

  • 23 Januari 2014 - 21:48

    Miep En Gerard Masselink:

    Hoi Tessa,
    Naast het vervolmaken van je kennis van de engelse taal ben je ook echt op ontdekkingsreis!.
    Een nieuwe omgeving, cultuur en andere mensen leren kennen, zelfs een bezoek aan de kerk.
    Je hebt je nog (net) niet laten bekeren (haha); behoudt het goede!!
    Nog veel sukses met je verdere belevenissen.
    Groetjes, Miep en Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Vancouver

taalcursus in Vancouver

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

week 11

18 Maart 2014

Week 10

10 Maart 2014

Week 9

04 Maart 2014

Week 8

24 Februari 2014

Week 7
Tessa

Op dit blog kunnen jullie mij volgen tijdens mijn 3 maanden in Vancouver, Canada en daarna mijn verblijf in Cambridge, Engeland voor 3 maanden. In beide landen zit ik in een gastgezin en ga ik naar een school van EF. Ik wens jullie veel leesplezier!

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 11070

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 21 Juni 2014

Cambridge

03 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Vancouver

Landen bezocht: