Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Tessa Lange - WaarBenJij.nu Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

Cambridge

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

De eerste week voorbij. Inmiddels weet ik de weg naar huis (na twee keer de verkeerde bus gepakt te hebben) en ben ik een beetje gewend aan de school en het eten van mijn gastgezin, wat gelukkig heel gevarieerd en geen Chinees is.
Zondagmiddag vloog ik naar Engeland. De vlucht duurde maar 50 minuten dus die was zo voorbij. Op Londen Heathrow voorliep het ook voorspoedig. Het vliegveld was zo modern dat niet een persoon maar een apparaat mijn paspoort bekeek. Mijn koffer kwam ook snel en mijn taxi stond er ook al. Toen ben ik naar Cambridge gebracht en heb ik mijn gastgezin ontmoet. Het gezin bestaat uit een man, vrouw en twee kinderen (een jongentje van 8 en een meisje van 12). Ze komen oorspronkelijk uit Polen, dus hun Engels is niet geweldig.
Ze zijn weleens in Nederland geweest, daar vertelde ze enthousiast over. Gelukkig zijn ze wel aardig, maar meer dan eten en slapen in hun huis zal ik niet doen. Mijn kamergenoot komt uit Taiwan, ze is hier al sinds september en ze blijft nog tot juli.
Maandag ben ik samen met Peggy naar school gegaan. Bij de bushalte kwam ik Sarah tegen, zij zat bij mij in de klas in Vancouver. Vancouver was niet echt haar stad, dus is ze hierheen “verhuist”. In de bus hebben we bijgepraat. Om kwart voor negen begint de school hier. Ik werd in een lokaal gezet met andere “nieuwe” mensen. De meeste blijven twee weken en een paar iets langer. Ik ben de enige die de examen voorbereidingscursus gaat doen. We kregen weer allerlei informatie over de school, het was duidelijker dan in Vancouver. Die middag moest ik een test examen maken om mijn niveau te bekijken, deze duurde drie uur. Uiteindelijk kreeg ik om vijf uur de uitslag en mijn rooster. Terug naar huis pakte ik de verkeerde bus, de volgende dag kwam ik erachter dat het ook de verkeerde bushalte was… Mijn kamergenoot had het niet zo goed uitgelegd. Na anderhalf uur in de bus was ik thuis.
Dinsdag begon ik om kwart voor negen. Wat mij meteen opviel is dat er veel Fransen in mijn klas zitten. Ook mijn lerares komt uit Frankrijk, maar woont hier al 15 jaar. Om een uur was ik klaar dus toen ben ik naar het centrum gegaan om te lunchen. Terug dacht ik dat ik de goede bus had; Cherry Hinton, maar er gaan dus twee bussen met een ander nummer daarheen. Gelukkig kon de buschauffeuse mij helpen en kwam ik uiteindelijk toch nog thuis.
Woensdag begon ik pas om twee uur dus daarvoor ben ik even naar de buurtsupermarkt gelopen om lunch en wat fruit te kopen. Toen ik om vijf uur klaar was ben ik meteen naar huis gegaan. Donderdag begon ik weer op tijd en was ik om drie uur klaar. Vrijdag begon ik om half 11 en had ik een lecture in een kerk. De school zit tijdelijk op een ander locatie omdat de echte school verbouwd wordt. Ik denk dat dit een oud huis is, een van de wc’s zit in een oude badkamer waar nog een bad staat, een beetje spooky. Ook kreeg ik deze week een mentor toegewezen waar ik naartoe kan. Ik heb al een gesprekje met haar gehad over mijn start hier, dat wilde ze graag weten. Ze zei dat ik een Amerikaans accent had, best logisch haha.
Zaterdag heb ik uitgeslapen en ben ik ’s middags naar het stadscentrum gegaan. Ook heb ik ’s ochtends, toen zij weg waren, snel mijn handdoeken gewassen (zodat ik niet hoefde te betalen). Ze hebben geen droger dus onze kamer hing vol met kleding dat moest drogen, niet ideaal.. Ik heb de primark gevonden en daar even wat nieuwe kleding geshopt.
Zondag zou het gaan regenen, dus ik sliep weer uit. Het regende niet, dus ben ik toch nog even het centrum ingegaan, deze keer met mijn camera. Ik heb wat foto’s gemaakt en toen het zonnetje zelfs een beetje doorkwam ben ik ook nog even bij St. Johns college gaan kijken. Een prachtig oud gebouw met een kerk erbij. Hier wonen nu ook nog mensen. In Cambridge staan veel prachtige oude gebouwen, heel anders dan Vancouver. Ook de invloed van de University of Cambridge is erg groot, overal zijn een colleges; op iedere hoek van de straat vind je er wel een.
Maandag ben ik weer naar school geweest, van 12 tot kwart over 6. Ik was om zeven uur thuis en heb, nadat ik gegeten had, nog even met mama gebeld, mijn huiswerk gemaakt en toen ben ik gaan slapen. Ik denk dat ik voortaan mijn blog op dinsdag online zet aangezien het maandag krap word.

Ik zal er ook nog even wat foto's bij zetten,
Liefs Tessa.

  • 09 April 2014 - 13:43

    Lynette:

    Hoi Tessa,

    Leuk om je verhalen weer te lezen.
    Wat een overgang weer voor je.
    Heel veel plezier in Engeland en in Nederland met de Paas.
    groetjes van ons allen,
    Lynette

  • 09 April 2014 - 22:28

    Stefanie:

    Hee Tess!

    Ik kan alleen maar zeggen; WAUWIEE! Super gave en hele mooie foto's!
    Over een weekje ben je gewoon weer even hier =D
    Nog veel plezier daar deze week en we facetimen ons er wel door heen!

    xxx

  • 10 April 2014 - 22:09

    P.nooij:

    Hoi Tessa, je nieuws gelezen, het was weer heel wat. \het duurde even, want ik heb een nieuwe
    laptop, een toshiba, wel wennen hoor, maar het lukt met de hulp van de jogens van ome jos.
    Het ga je goed, succes met je leren en volgende keer maar weer.
    Liefs en knuffels van opa.

  • 15 April 2014 - 09:55

    Julia:

    Lieve Tessa,
    Fijn dat je een paar dagen naar huis komt.
    Ik zie er naar uit. En jij ook, denk ik.
    liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Cambridge

taalcursus in Cambridge

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2014

Ik ben weer thuis!

28 Mei 2014

Een nieuw verslag

19 Mei 2014

Week 7

05 Mei 2014

International day, Ely, etentje

28 April 2014

Week 5
Tessa

Op dit blog kunnen jullie mij volgen tijdens mijn 3 maanden in Vancouver, Canada en daarna mijn verblijf in Cambridge, Engeland voor 3 maanden. In beide landen zit ik in een gastgezin en ga ik naar een school van EF. Ik wens jullie veel leesplezier!

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 11078

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 21 Juni 2014

Cambridge

03 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Vancouver

Landen bezocht: