My blog: this time in Dutch and English! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Tessa Lange - WaarBenJij.nu My blog: this time in Dutch and English! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

My blog: this time in Dutch and English!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

It's over, the first part of my adventure. This time I'm writing my blog in Dutch and English, this because many of new friends would love to read my blog too. So especially for you. On Monday my next adventure starts, in Cambridge. But first a day home!
My last week in Vancouver; on Monday I went to Granville Island with Gudrun. I wanted to eat fish and chips for the last time. Unfortunately the dock where we went the other time was closed today. So we went to another fish and chips restaurant. After our lunch we went to Kitsilano Beach. The sun was shining, it was lovely.
That night was meeting Piet, Ellen, Opa and Aidan for diner. Just when I said goodbye to Gudrun I bumped into Piet, Ellen and Opa. They were just going for a walk, so I joined them. We walked to the beach and I made nice photos. After our walk we had a drink at Piet's house and I put my stuff into Ellen and Opa's suitcase. Thanks for taking some stuff home for me. We had diner at the typical Canadian restaurant White spot, with a Dutch Apple pie as dessert. Karen couldn't join us unfortunately. After diner we had tea at Piet and Karen's and Piet brought me home.
I had class Tuesday afternoon. This week I changed my level again, I was now at level C2.2. So that meant a new book, new teacher and a new class. Wednesday I was done at 11.20 but I had my final test at 2. In between I went to Gasttown to get some souvenirs. After the test I went home.
On Thursday I started at 1.45 so in the morning I called with my mom. This was my last day at EF. After my classes I picked up my certificate and I had diner at the Old Spaghetti factory for the last time. I went with Christel, Gudrun, Hiske and Marloes. After diner we enjoyed the view of the lights in North Vancouver. And then it was time to say goodbye, I wasn't really realizing that I was really leaving.
Friday morning I put my alarm om 8.30 so I could say goodbye to Maelle before she went to school. Then it was time to pack my stuff. While I was face timing with Stefanie and Michelle I figured out that my suitcase was to heavy.. I called with my mom and we decided I needed to get another suitcase, that would be cheaper. So I went to the mall, asked for the cheapest suitcase they had and went home to pack again. When I had just finished my uncle came. I was at the airport early, but I needed to wait because I had to pay for my extra suitcase. So at three I finally had my lunch. The time flew by. I watched some movies and after nine hours I was back home. Luckily my suitcases came fast so I could go to my family. As a surprise my parents had redorated my room, i´m really happy with it!
Sunday I packed my suitcase again, at four I flew to Engeland. In my blog next week I´ll tell about Cambridge!

Het is voorbij. Het eerste deel van mijn avontuur. Maandag begint deel twee, maar nu eerst een dagje thuis. Heel fijn! Afgelopen maandag had ik tot 1 uur school. Daarna ben ik met Gudrun naar Granville Island gegaan. Daar hebben we geluncht. Toen zijn we naar Kitsilano Beach gelopen n hebben daar even heerlijk in de zo'n gezetten.
Die avond zou ik uiteten gaan met Piet, Ellen, opa en Aidan. Nadat Gudrun en ik afscheid hadden genomen liep ik Piet, opa en Ellen tegen het lijf, zij waren net even voor een wandeling naar buiten gegaan. Ik ging met ze mee, weer naar het strand. Ik heb leuke foto's gemaakt. Daarna hebben we even bij Piet gezetten en hebben we mijn spullen over de koffers van opa en Ellen verdeeld, heel fijn dat zij wat voor mij mee konden nemen! We hebben heerlijk gegeten bij een typisch Canadees restaurant, maar wel met Dutch Apple pie als dessert. Karen kon helaas niet mee.
Daarna hebben we bij Piet en Karen thuis nog thee gedronken en toen heeft Piet mij naar huis gebracht.
Dinsdagmiddag had ik les. Ik zat deze week weer een level hoger, C2.2. Dus weer een nieuw boek, nieuwe leraar en een nieuwe klas. Woensdag was al om 11.20 uur uit. Ik had om 2 uur mijn eindtest, dus in de tussentijd ging ik naar Gasttown om nog wat souvenirs te scoren. Daarna weer terug naar school voor de toets. Toen ik daarmee klaar was ben ik naar huis gegaan.
Donderdag was mijn laatste dag op school. Ik begon pas om kwart voor twee, dus daarvoor heb ik nog even met thuis gebeld. Om half vijf was ik klaar toen heb ik mijn certificate opgehaald. Die avond ben ik heel gezellig uiteten geweest met Christel, Gudrun, Hiske en Marloes. Gelukkig hadden we gereserveerd bij de Old Spaghetti Factory want het zat helemaal vol. Na drie uur dineren hebben we nog even naar de lichtjes van Noord Vancouver gekeken en toen was het time to say goodbye. Lastig natuurlijk, maar ik realiseerde mij nog niet echt dat ik zou weggaan.
Vrijdag had ik mijn wekker om half 9 gezet zodat ik gedag kon zeggen tegen Maelle. Daarna ben ik nog even gaan liggen en toen was het tijd om de laatste spullen in te pakken. Piet zou mij om 1 uur ophalen en naar het vliegveld brengen. Terwijl ik aan het facetimen was met Stefanie en Michelle kwam ik erachter dat mijn koffer te zwaar was, hij ging dan ook amper dicht. Mijn handbagage was ook te zwaar... Ik heb toen nog snel met mama gebeld en besloten om nog snel een koffer bij te kopen en die dan in te checken. Ik ben snel naar het winkelcentrum gegaan en heb een kleine koffer gekocht. Net toen ik klaar was kwam Piet. Om kwart voor twee was ik op het vliegveld, mooi optijd. Mijn koffers wogen uiteindelijk samen 30 kg en mijn handbagage was nog steeds 4 kg te zwaar, maar daar hoefde ik gelukkig niets meer voor te betalen. Om drie uur had ik toen eindelijk mijn lunch. Daarna heb ik nog even een parfum voor mama gekocht en toen gewacht. De tijd ging gelukkig snel voorbij. Tijdens de vlucht heb ik de Toscaanse bruiloft, Frozen en Romeo and Juliet gekeken. Na 9 uur vliegen was ik thuis, nog niet letterlijk thuis maar in Nederland.
Daarna nog langs de douane, die vroeg wat ik in Canada gedaan had en of ik het leuk had gehad. Gelukkig kwam mijn koffer vrij snel en kon ik naar mama, Thomas en Jesse, die ik al achter het raam had zien staan. Daarna heerlijk naar huis toe. Oma, Stefanie en Michelle kwamen op bezoek.
Voordat ik weg ging had ik al nieuw behang en vloerbedekking uitgezocht voor mijn kamer. Mijn ouders zouden mijn kamer veranderen als ik in Engeland zat, maar dit hebben ze (stiekem) al eerder gedaan. Dus toen ik thuis kwam had ik een hele nieuwe kamer, heel leuk!
Zondag de koffer weer ingepakt want om vier uur vloog ik naar Engeland. Ik zal volgende week in mijn blog schrijven hoe het hier is!

Liefs Tessa.

  • 02 April 2014 - 20:31

    Julia:

    Lieve Tessa,
    Het was even fijn dat je één dagje thuis was.
    Leuk om je blog weer te lezen. Hopelijk krijg je 't naar je zin in Cambridge.
    Wel een heel andere omgeving dan Vancouver.
    Veel plezier, liefs, mama

  • 03 April 2014 - 20:01

    Pnooij:

    Hoi Tessa, je blog gelezen, was weer een mooi verhaal. Hopelijk gaat alles naar wens.
    Wel een verademing om even thuis te zijn en natuurlijk een blij weerzien en alles ging weer voorspoedig.
    Fijn, dat Piet je wegbracht. Wij hebben het ook leuk gehad en een goede reis terug en ook een blij
    weerzien. Piet heeft 54 foto`s gestuurd en Ellen heeft ze doorgestuurd naar de anderen.
    Tessa, succes met je leren en ik hoop, dat je een fijn gastgezin heb.
    Nog even met je moe gesproken en op naar Noorwegen, wat een reizende familie.
    Tessa, groetjes en knuffels van opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Cambridge

taalcursus in Cambridge

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2014

Ik ben weer thuis!

28 Mei 2014

Een nieuw verslag

19 Mei 2014

Week 7

05 Mei 2014

International day, Ely, etentje

28 April 2014

Week 5
Tessa

Op dit blog kunnen jullie mij volgen tijdens mijn 3 maanden in Vancouver, Canada en daarna mijn verblijf in Cambridge, Engeland voor 3 maanden. In beide landen zit ik in een gastgezin en ga ik naar een school van EF. Ik wens jullie veel leesplezier!

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 11087

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 21 Juni 2014

Cambridge

03 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Vancouver

Landen bezocht: