Week 9 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 Maart 2014 | Canada, Vancouver

Hoi allemaal,
Week 9 is alweer voorbij, hier even een samenvatting van wat ik gedaan heb!
De week begon maandag met een presentatie. Het ging nog over het onderwerp van vorige week dat was Fame; mijn presentatie ging over hoe je bekend kunt worden door Youtube. Later deze week kreeg ik mijn beoordeling terug en dat was een A!Ook stond erbij dat mijn spreekvaardigheid vooruit gaat, leuk om te horen. Om 1 uur was ik alweer klaar, dus ging ik even langs de supermarkt voor om lunch te halen. De andere twee meiden waren laat klaar met school, dus at ik alleen met de twee Chinese jongens. Die gewoontes van hun tijdens het eten; al die geluiden.. Vreselijk!
Dinsdag ochtend belde ik, zoals altijd, weer even met thuis en 's middags ging ik naar school. Het onderwerp deze week was Finance, we keken een documentaire over de economische crisis, veel nieuwe termen geleerd. 's Avonds was iedereen weg dus had ik diner alone.. (naja tenminste geen geluiden).
Woensdag had ik weer Vancouver Culture wat erg interessant was. Deze week hadden we het over de film industrie van Vancouver. Heel veel bekende films, o.a. She's the man en Twilight, zijn hier in de omgeving opgenomen. Het is hier namelijk goedkoper dan in Amerika. Op dit moment word 'Night at the museum 3' in Vancouver gefilmd. Tijdens onze research hadden we ontdekt dat er deze dag een serie werd gefilmd in de stad.
Samen met Gudrun ben ik daar even gaan kijken. Het was voor een serie voor de BBC, het eerste seizoen. Het was leuk om te zien, en aangezien het niet regende werden regendruppels op het raam van de auto gemaakt. :P Als lunch at ik (voor het eerst) sushi. Daarna ging ik naar huis, maakte ik mijn huiswerk, zat wat op mijn laptop en toen was de dag alweer om.
Donderdag ben ik 's middags weer naar school geweest en aangezien vrijdag de laatste dag was met deze klas, kwam mijn lerares met het idee dat we vrijdagochtend een ontbijt konden houden, als iedereen wat meebracht. Dus ik besloot koekjes te gaan bakken. Ik had een mix bij de supermarkt gehaald en bakte ze die avond.
De koekjes vielen vrijdag goed in de smaak. Volgende week hebben de mensen die langer dan 5 maanden blijven een vakantie van twee weken, dus ik krijg een ander rooster en een andere leraar. Aangezien mijn kamergenoot ook een beetje klaar is met het chinese eten besloten we uit eten te gaan. Onze andere huisgenoot, Jocelyn, ging ook mee. We gingen naar de Old Spaghetti Factory in Gastown. We waren mooi op tijd, want toen we het restaurant verlieten stond er een rij mensen voor de deur te wachten op een tafel. Daarna hebben we nog even van het lichtjesuitzicht genoten en toen zijn we naar huis gegaan.
Zateradag ging ik naar Victoria. De wekker stond om 5 uur want ik moest de bus van 6 uur halen. Ik weet niet wat er gebeurde maar ik werd om 6 minuten over 6 wakker. Snel kleren aangetrokken en in de keuken zag ik dat Bryan al wakker was. Hij stelde voor om mij te naar het skytrain station brengen, heel fijn! Mijn tas stond al klaar dus ik kon zo weg. Ik was om 10 over half 7 bij Canada Place dus kon ik mooi nog een ontbijtje halen, dat ik had overgeslagen. In de bus ontmoette ik Kristel met wie ik andere lessen heb. Zij was met twee andere meiden dus heb ik die dag met hun opgetrokken. Kristel komt uit Denemarken, Carlolin uit Duitsland en met een meisje uit Japan waarvan ik de naam niet meer weet.
We hebben alle hoogtepunten van Victoria gezien; het Empress hotel, het gebouw waar het parlement zit, chinatown, the Old Spaghetti Factory (voor lunch) en we bezochten het British Royal Museum. Het was alleen een beetje jammer van de regen... de hele dag... Ik heb daarom ook minder foto's gemaakt dan ik had gewild, aangezien ik mijn camera droog wilde houden. Om kwart over 5 vertrokken we weer, op naar de boot. Rond half 10 waren we weer in Vancouver en Kristel haar gastgezin zit bijna in dezelfde staat als de mijne, dus konden we mooi samen naar huis gaan.
Zondag kon ik heerlijk uitslapen en werd ik dan ook om 12 uur wakker. De klok ging die nacht een uur vooruit, dus eigenlijk was het 11 uur. Nadat ik had gebruncht belde ik even met papa en mama. Na dagen regenen scheen de zon dus ik moest wel naar buiten. Ik besloot om de bus te pakken naar Burnaby Mountain. Vanaf de bus stop moest ik het laatste stukje van de berg nog omhoog lopen. De zon scheen dus ik kon zonder jas lopen. Op de berg had je een mooi uitzicht, je kon Downtown en Stanley Park zo zien liggen. Voor de foto was het iets te ver weg, maar ik zal hem erop zetten. Ik nam de bus van half 5 terug dus de dag was alweer bijna om.
Morgen dus een nieuwe leraar en klas, dus ik ben benieuwd.

Liefs Tessa.

  • 10 Maart 2014 - 09:51

    Nicole De Lange:

    Hallo tessa,

    Leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent.
    Ik weet nog dat wij in Victoria ook bij de spaghetti factory hebben gegeten. Ziet daar op een mooi plekkie. Wij zaten toen buiten, maar ja, dat is dit jaar alweer 10 jaar geleden.

    Hoelang blijf je nog in vancouver?
    Hier gaat alles goed. De kinderen zijn weer naar school, na een weekje vakantie. Ze hadden nog niet zoveel zin. Het is hier erg mooi weer. Alles begint al te bloeien. Van het weekend waren we nog twee nachten in venhuizen. Dat was weer gezellig.

    Geniet nog van vancouver en pas goed op jezelf!

    Groetjes nicole

  • 10 Maart 2014 - 18:33

    P.nooij:

    Hoi Tessa, prettige zaterdag in Victoria. Wij zijn er tweemaal geweest, mooie stad hoor, wel kort hè èèn dagje?
    het beste maar weer en hou je taai. Liefs van opa. En prettig weekend.

    Hoi Tessa, je Victoria-verslag gelezen met bijgaande foto`s. Het zijn plekken waar wij ook geweest zijn.
    Over een week zijn we onderweg naar Vancouver. Het weer hier is puur koeler geworden, zon weg.
    Zaterdagavond nog met Piet gesproken, moeilijk met Karen hè. Het beste maar hopen.
    Liefs en groeten en tot ziens van opa met knuffel.

  • 11 Maart 2014 - 06:48

    Tessa:

    Hoi Nicole,
    Op 28 maart vlieg ik weer terug naar Amsterdam en dan ga ik de 29ste
    alweer naar Engeland. Ik hoorde al van mijn moeder dat jullie bij oma waren, leuk!
    De groetjes aan Ron en mijn neefjes en nichtje!
    Liefs Tessa.

  • 14 Maart 2014 - 18:23

    Miep En Gerard Masselink:

    Hoi Tessa,

    Nog 2 weekjes en dan zit je 'ontdekkingsreis' er al weer op!!.
    Het is stoer van je zo alleen op pad te gaan, de opgedane ervaringen zullen je ongetwijfeld ten goede komen.
    Ook een compliment dat je ons gedurende een reeks van weken consequent op de hoogte hebt gehouden van je belevenissen, dat getuigt van discipline.
    Een goede terugreis en een fijn weekend gewenst.
    Liefs, Miep en Gerard.

  • 15 Maart 2014 - 12:19

    Julia:

    Nog maar 2 weken. Wij zien er naar uit dat je even thuis komt.
    Wel bijzonder dat je volgende week opa en tante Ellen treft in Vancouver.
    Veel plezier morgen in Seattle. Ben je ook nog even in Amerika.
    Liefs, mama, papa, Thomas en Jesse

  • 16 Maart 2014 - 19:54

    Greet En Valy:

    Hi Tessa, Hoe is het?
    Je hebt al veel gezien in Canada en leuk om je belevenissen steeds te lezen. Gezellig dat Opa en Ellen vlg week ook komen. Leuk voor je, doe je de groeten aan de familie Piet, Karen en Aidan?
    Geniet nog even in Vancouver, voor je het weet sta je weer (even) op nederlandse bodem.
    groetjes Greet en Valy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Vancouver

taalcursus in Vancouver

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

week 11

18 Maart 2014

Week 10

10 Maart 2014

Week 9

04 Maart 2014

Week 8

24 Februari 2014

Week 7
Tessa

Op dit blog kunnen jullie mij volgen tijdens mijn 3 maanden in Vancouver, Canada en daarna mijn verblijf in Cambridge, Engeland voor 3 maanden. In beide landen zit ik in een gastgezin en ga ik naar een school van EF. Ik wens jullie veel leesplezier!

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 11071

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 21 Juni 2014

Cambridge

03 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Vancouver

Landen bezocht: