Week 7 - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Tessa Lange - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hier weer een verhaaltje vanuit Cambridge. Afgelopen week had ik het erg druk, ik heb daarom vorige week ook niets geschreven.
Vorige weekend was mijn gastgezin naar Polen. Het weer was niet fantastisch dus ben ben ik dat weekend this gebleven. Ik heb bij de supermarkt een film gekocht, om zo toch naar Brits-Engels te kunnen luisteren. Zondagavond was er een feestje bij Tabea. Helaas hadden de buren geklaagd, dus moest zij maandag even praten met de school, daar geen feestjes meer dus. Die dinsdag daarna ben ik met Isa, Noelle en Tabea uit eten geweest bij de pizzeria. Als dessert hebben we twee baken ijs bij de supermarkt gehaald en die op Isa haar kamer opgegeten, we blijven studenten natuurlijk. Woensdag ging ik naar de musical Mama Mia, hij was erg leuk, het was alleen wel jammer dat ik alleen was. Voor de rest gewoon naar school geweest, huiswerk gemaakt en wat Nederlandse tv gekeken via mijn ipad.
Afgelopen week, dinsdag en woensdag, heb ik met wat andere meiden bij Tabea thuis gegeten. Dinsdagavond bakten we pannenkoeken en versierden deze met ijs, fruit en slagroom. Woensdagsavond kookte Isa pasta, wat ook heel lekker was. Als we samen boodschappen doen en het dan verdelen kost het helemaal niet zoveel en aangezien ik brood mee naar school neem zodat ik geen lunch hoef te kopen, kan dit best. Ten tweede is eten met hen veel gezellig dan in mijn gastgezin. Ik eet namelijk apart van het gezin, vaak met mijn kamergenoot (die amper praat) en het eten is ook niet fantastisch.
Donderdagavond ging ik uit, dit is de avond om uit te gaan hier. Eerst ging ik op de fiets naar Noelle die in de residentie woont, het was haar laatste avond in Cambridge. Rond half twaalf gingen we naar de club, om half drie lag ik weer in mijn bedje want de volgende dag had ik gewoon les om kwart voor negen. Die volgende dag had ik met maar drie andere studenten les, de rest had zich bedacht na de avond ervoor.
Zaterdag ben ik samen met Jessica (een Nederlands meisje) en een ander meisje uit Rusland naar London geweest. Het was heerlijk weer, ik heb de hele dag heerlijk in mijn t-shirtje rondgelopen. We hebben lekker de toerist uitgehangen en van alles gezien; de Big Ben, Westminster Abbey (de kerk waar alle royals getrouwd zijn), de London eye, Harrods (het warenhuis) en we zijn zelfs in de London towerbridge geweest. Doordat ik zo bezig was mooie foto's te maken met mijn camera ben ik vergeten foto's te maken met mijn telefoon, hierdoor kan ik jullie niets laten zien, sorry. 's Avonds hebben we lekker gegeten en toen weer met de trein naar huis toe. Om half twaalf was ik weer thuis en helemaal op. De volgende dag stond ik om elf uur op en heb ik de was gedaan, mijn bed verschoond, huiswerk gemaakt en even met mama gebeld. Zondag was het ook weer heerlijk weer, terwijl mijn wasje draaide heb ik dan ook lekker in het park gezeten met mijn tijdschrift.
Vandaag was het hier heel warm. Ik heb helemaal geen zomerkleding mee, maar waarschijnlijk is het ook snel weer verdwenen. Na school heb ik met wat meiden gelucht en toen hebben we ik het park gezetten en daar wat huiswerk gemaakt. Daarna ben ik met Isa en Tabea nog even de stad ingegaan, toen was de dag zo weer over.
Dit was weer even een update vanuit Engeland, nog maar drie weken dan is het allemaal voorbij.
Liefs Tessa.

  • 20 Mei 2014 - 07:41

    Julia:

    Lieve Tessa,
    Zet 'm op nog even je laatste weken. Waarschijnlijk veel leerwerk.
    En nog even genieten van de leuke dingen die je doet.
    Liefs, mama

  • 20 Mei 2014 - 10:59

    Michelle:

    Hee tes!
    Ik heb alles even weer ingehaald met lezen.
    Super leuke verhalen! Ookal wist ik al veel dingen door facetime.
    Je komt al weer bijna thuis! Geniet nog even van je laatste weekjes daar,
    en natuurlijk knallen met je examen!
    xxxx Michelle

  • 20 Mei 2014 - 19:02

    Stefanie :

    Hi honey!

    Since you're almost up for your Cambridge exam I'm going to do this in English!
    You just made me jealous with your sightseeing in London!
    I can't wait to see all the great photographs you've made!
    Enjoy your last three weeks over there as much as possible!
    See you very soon hon!

    Lots of love, Stefanie xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Cambridge

taalcursus in Cambridge

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2014

Ik ben weer thuis!

28 Mei 2014

Een nieuw verslag

19 Mei 2014

Week 7

05 Mei 2014

International day, Ely, etentje

28 April 2014

Week 5
Tessa

Op dit blog kunnen jullie mij volgen tijdens mijn 3 maanden in Vancouver, Canada en daarna mijn verblijf in Cambridge, Engeland voor 3 maanden. In beide landen zit ik in een gastgezin en ga ik naar een school van EF. Ik wens jullie veel leesplezier!

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 11072

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 21 Juni 2014

Cambridge

03 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Vancouver

Landen bezocht: