Een nieuw verslag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Tessa Lange - WaarBenJij.nu Een nieuw verslag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

Een nieuw verslag

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

En er is weer een week voorbij, de standaard zin waarmee ik elk blog begin! Deze week ging ook zo weer voorbij, eens kijken wat ik gedaan heb. Over afgelopen maandag had ik al verteld, dinsdag ben ik gewoon naar school gegaan voor de rest niets bijzonders. Dinsdag begin ik pas om kwart voor twaalf en ik ben klaar om kwart over zes, dus er blijft niet veel tijd over. Nog wel even met Michelle gebeld, die toen bezig was met haar examens. Woensdag is mijn kortste dag, weer naar school geweest voor twee lessen, huiswerk gemaakt thuis en 's avonds een filmavondje bij Tabea met Isa. We hadden pizza besteld en keken gezellig een film. Donderdag weer school van kwart voor twaalf tot kwart over zes. Vrijdag had ik 's ochtends les, we eindigden met een lecture over het weer in Engeland (echt het vreselijkste onderwerp ooit). De lerares sprak tegen ons alsof we kleuters waren, we waren blij toen we over was. Die middag heb ik gezellig pannenkoeken gegeten met Isa, Kyra, Patricia, Sylvia, Marcelle en Eliza. Ik heb zelf het beslag gemaakt zonder mix, ik leer echt nuttige dingen hier. 's Avonds nog even met Stefanie gefacetimed.
Zaterdag ging ik naar Brighton. Dit was nog zo'n twee en een half uur rijden vanuit Cambridge. Toen ik die ochtend wakker werd regende het zo hard dat ik helemaal geen zin meer had, ik moest eerst namelijk nog op de fiets naar waar de bus kwam. Gelukkig was het droog toen we in Brighton aankwamen rond elf uur. Na een korte tour eindigden we bij de pier. Hier is een kermis die er altijd staat. Ik was die dag samen met Isa, Valentine en Eliza. Toen we hier klaar waren besloten we te gaan lunchen, fish and chips it is! Dit was een goede beslissing want toen we goed en wel binnen zaten kwam er toch een hoosbui. Daarna hebben we nog in het stadscentrum rondgelopen en even koffie gedronken op een terrasje (toen was het gelukkig weer opgeklaard). Om vier uur was het weer tijd om terug te gaan naar Cambridge. Rond een uur of zeven was ik weer thuis.
Zondagochtend weer eens een rondje hardgelopen, huiswerk gemaakt, naar de wasserette geweest en nog even naar het stadscentrum geweest.
Het mooie weer is hier weer over, net als ik Nederland. Het weer hier is vergelijkbaar, vorige week nog een stralende zon, nu al dagen regen..
Ik zal proberen of ik weer foto's kan uploaden deze keer.

Liefs Tessa.

• 28 Mei 2014 - 23:50

Stefanie:

Heee Tess!

Ondanks dat je me alweer helemaal hebt bijgepraat via FaceTime is het toch leuk om je blog te lezen!
    Nog 11 nachtjes in een ander bed in een andere stad in een ander land en dan ben je eindelijk weer thuis :D
    Kan ik weer gewoon naar je toe fietsen om je te spreken of te zien ipv wachten tot je wifi hebt!
    Geniet zo veel als je kan de laatste dagen en natuurlijk heeeeel veel succes met je examens! You can do it babe!

liefs,
    Steef xxx

• 30 Mei 2014 - 13:49

Julia:

Lieve Tessa,
    We kunnen aftellen! Nog 1 week naar school.
    Succes met je mondeling morgen.
    Liefs, mama