Mijn eerste dagen in Canada - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tessa Lange - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Canada - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tessa Lange - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Canada

Door: Tessa.

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Vrijdag 3 januari kwam ik aan in Canada, de vlucht voorliep goed. Bij de immigration op het vliegveld moest ik een paar vragen beantwoorden en ik mocht het land in. Piet stond mij op te wachten en toen zijn we naar zijn appartement gegaan. ´s Avonds gingen we uiteten en hielden Piet, Karen en Aidan mij wakker met mij te kaarten. Om 9 uur mocht ik dan eindelijk naar bed (6 uur ´s morgens nl/tijd). Ik sliep het klokje rond tot tien uur.

Op zaterdag hebben ze mij Granville Island laten zien en zijn Piet en ik (Karen en Aidan gingen naar Karens vader in het ziekenhuis) Downtown gegaan. We hebben gekeken waar de school zit en hoe ik daar kom per Skytrain (dat is een soort metro). ´s Avonds hadden Piet & Karen een etentje met vrienden, dus ik ging ook mee. Ze woonden in een supergroot huis, incluiding thuisbioscoop en een jacuzzi. Het stel heeft twee dochters (14 en 18), dus Aidan en ik hebben ons prima vermaakt door een film te kijken en just dance te spelen op de Wii.

Zondag ben ik na het ontbijt met Karen boodschappen wezen doen. Karen vertelde dat bij deze supermarkt je spullen niet worden ingepakt, dit gebeurd anders namelijk wel. ’s Middags was het dan zover ik ging naar m’n gastgezin. Het gezin bestaat uit een vrouw, haar 10-jarige dochter en hun hond. Het gezin bestaat uit een vrouw, haar 10-jarige dochter en hun hond. Piet ging nog even naar binnen om te kijken hoe het er was. Ik ging daarna mijn spullen uitpakken en toen heb ik maar alle aflevering Gossip Girl die ik nog moest kijken gekeken om de tijd door te komen. Het avondeten zou om 7 uur zijn, dus ik deed even m’n ogen dicht en zette een wekker. Ze had blijkbaar geklopt dat we gingen eten (voor zevenen dus), zo moest ik dus alleen eten… Verder heeft ze ook niets persoonlijks gevraagd.

Ik ben tot half 11 opgebleven zodat ik naar huis kon facetimen, maar het werkte niet. Ik heb toen met m’n moeder gewhatsappt dat ik hier weg wil (dit gastgezin dan).

Maandag moest ik om kwart voor zeven opstaan en om 7.45u nam ik de Skytrain naar school. Het leek wel een beetje op de NS, als sardientjes in een blik. Het duurde langer dan verwacht, ik was om 10 voor half 9 op Granville Street. Het was niet zo erg dat ik wat laat was want er waren veel nieuwe studenten. Je moest het kaartje met jou naam zoeken en meteen op de foto. Daarna moest ik met een lerares een speaking test doen. Er was ook nog een andere student, een Duitser, hij snapte de helft niet en vroeg of ik het wilde vertalen (maar zo goed is mijn Duits niet). Toen kregen we een rondleiding door het gebouw en werden we in een lokaal gezet met de woorden; ga Engels met elkaar praten. Ook kregen we nog een presentatie over van alles en nog wat. Je kon ervoor kiezen om ´s middags mee te gaan met een tour door de stad. Dat heb ik natuurlijk gedaan.

We hebben van alles in en om de stad gezien. Ik zal wat foto´s uploaden zodat jullie het ook kunnen zien. Na de tour ben ik naar Ed, de accomodation manager gegaan om over mijn gastgezin te praten. Hij had al vaker klachten gehad over haar. Hij regelde dat ik bij een ander gezin eerst even kon kijken voordat ik iets besliste. Dit gezin kom oorspronkelijk uit Singapore, maar ze spreken heel goed Engels. Ze vroegen van alles over mij, hun 15-jarige zoon vroeg meteen of we echt zoveel aardappelen eten. Na het avondeten en een rondleiding ging ik weer naar huis met de beslissing dat ik ga verhuizen.

Vandaag, dinsdag ben ik naar Ed gegaan en heb ik mijn beslissing doorgegeven. Met een taxi ben ik naar het andere gezin gegaan, waar ik nu ben. Ik had het cadeautje bewaard, dus die heb ik aan hen gegeven, wat ze erg leuk vonden.

Hopelijk komen er nu nog alleen maar leuke dingen en vind ik een beetje mijn plekje hier. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs Tessa.

  • 08 Januari 2014 - 08:51

    Shanna:

    Hey Tessa,

    wat leuk om te lezen!
    Wat een avontuur nu al!
    Wel lekker dat je zo snel van gastgezin kon wisselen.
    Heel veel plezier!

    Groetjes,
    Shanna

  • 08 Januari 2014 - 10:16

    Michelle:

    Leuk tes! Gelukkig dat je nu wel een leuk gezin hebt! Veel plezier! Xxx

  • 08 Januari 2014 - 10:51

    Julia:

    lieve Tessa, leuk om je blog te lezen. En nog veel plezier.
    liefs, mama

  • 08 Januari 2014 - 11:35

    Nora:

    Leuk Tessa! Fijn dat dit gastgezin wel leuk is en goed dat je cadeau hebt bewaard, haha!
    Veel plezier x

  • 08 Januari 2014 - 16:13

    Stefanie:

    Hee lieve Tessa!

    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :)
    En ik ben nu wel een beetje benieuwd wat je antwoord was op die vraag van je 15-jarige gastgezin broertje ;)
    haha!

    Liefs, xxx
    Stefanie

  • 08 Januari 2014 - 16:17

    Kelly:

    Hey Tessa,

    Superleuk om je verslag te lezen.
    Echt knap van je dat je dit bent gaan doen.
    Fijn dat je bij je nieuwe gezin beter op je plek zit.
    Ik hoop dat je een mooie tijd zult hebben.

    Groetjes,
    Kelly

  • 08 Januari 2014 - 21:15

    Je Tante Greetje:

    Hi Tessa,Gezellig voor je dat je bij Piet,Karen en Aidan was.Veel plezier op je school en in je gastgezin. Geniet van alles en ga veel bekijken.

  • 09 Januari 2014 - 11:31

    Miep En Gerard:

    Hoi Tessa,
    Genoten van je eerste belevenissen.
    Stoer van je adequate optreden, blijkbaar voelde de sfeer in het gastgezin niet goed.
    Volg je intuïtie!.
    Een fijn en leervol verder verblijf, liefs Miep en Gerard.

  • 13 Januari 2014 - 14:33

    Tante Marijke:

    Hoi Tessa. Ik hoop dat je in dit gastgezin beter op je plek bent. En geniet ook vooral van alle leuke dingen. Ik zag al bekende plekjes in Vancouver. Natuurlijk heel veel succes op school. En ook gefeliciteerd met mama.

  • 13 Januari 2014 - 20:01

    Julia:

    lieve Tessa, vreemd dat je er niet bent op mijn verjaardag.
    Zet 'm op met je presentatie!
    liefs, mama

  • 13 Januari 2014 - 21:09

    Opa Nooij:

    Hoi Tessa, alle berichtjes en foto's bekeken, heel leuk. Vandaag was je moe bij mij op de koffie.
    Ze had monchougebak mee, overheerlijk. Leuk al die reacties van diverse mensen. Fin, dat je het
    nu naar de zin heeft. Veel succes toegewenst. Liefs van opa en de groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Vancouver

taalcursus in Vancouver

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

week 11

18 Maart 2014

Week 10

10 Maart 2014

Week 9

04 Maart 2014

Week 8

24 Februari 2014

Week 7
Tessa

Op dit blog kunnen jullie mij volgen tijdens mijn 3 maanden in Vancouver, Canada en daarna mijn verblijf in Cambridge, Engeland voor 3 maanden. In beide landen zit ik in een gastgezin en ga ik naar een school van EF. Ik wens jullie veel leesplezier!

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 11067

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 21 Juni 2014

Cambridge

03 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Vancouver

Landen bezocht: